Alla inlägg under juni 2014

Av Cornelia - 25 juni 2014 19:59

Vad heter du ?  Cornelia

Ålder ? 15
Vad har du för Hårfärg ? Blond
Vad har du för Ögonfärg ? Blå
Vilken är din Skostorlek ? 38
När fyller du år ? 21 Juli
Vad tycker du mest om hos dig själv ? Ingen aning!
Vad är din Stjärntecken ? Kräfta
Vad är Ditt lyckonummerr ?  10
Är du Singel eller upptagen? Upptagen :') <3
Vem sov hos dig senast ?  Jonas
Vem pussade du sist ? Jonas
Vem tror du tänker på dig just nu ? Alla ;)
Vem skrev ditt 5:e inkomna sms ? Paula

Vem har du senast ringt ? Frida
Vem kommer du aldrig att förlåta ? Inga namn..
Vem blir irriterad över att din telefon ständigt är med dig? Min mamma skulle jag kunna tro ;)
Vem är 6a på listan med mottagna samtal ? Jonas
Vem är 8 på din kontakt lista ? Julia
Vem är den första på bokstaven ”a” i din kontakt lista ? Kristina (Den går efter efternamn)
Vem kramade du senast ? Min lillasyster Clara
Vad skulle du göra om du fick reda på att en av dina närmaste plötsligt inte lever ? ...
Vad har du på dig just nu ? Leggins o en oversize tröja
Vad är de för färg på din vänstra strumpa ? Vit
Vad står de i de 2e sms:et i din inkorg ? "Pratar om Taylor ;)"
Vad har du som bakgrunds bild på mobilen ? Mig o min bästis! Ego, jag vet ;)
Vad gör dig ledsen ? Att tänka bakåt...
Vad tycker du om dina betyg ? Helt okej

Har du något husdjur ? Ah, en hund och katter
Har du hål i naveln ? Nej, skulle aldrig våga ;)
Har du mer än 20 st sms i inkorgen ? Jaa
Har du slagit ner någon?  Nej

Vill du ha breda höfter ? Nja
Vill du vara smalare ? Jaa
Vill du ha en hund ? Har ju redan en!
Vill du att det ska vara soligt nu ? Ah 
Vill du sova just nu ? Inte riktigt än!
Var ligger din telefon när du sover ? Bredvid mig
Var sov du inatt ? I min säng
Är du ute nu ? Nej
Hur känns det när du inte har din telefon på dig ? Konstigt.. tomt liksom!
Hur många sms har du skickat sen du fick telefonen och hur länge har du haft den? Sjukt mycket, haha! 2 år tror jag.
Hur mkt batteri har du ? 94%
Går du på nån sport ? Inte för tillfället
Lyssnar du på musik just nu? Yes
Använder du parfym ?  Ja
Brukar du lyssna på högmusik ? När jag är ensam hemma ;)
Vilka litar du på till 100% ? Mina närmaste
Vilka saknar du ? Många, speciellt Jonas, Sabrine, Frida, Julia, Paula, Mariana och pappa (Han är utomlands).

Såååå, nu vet ni lite mer om mig! Vissa frågor var med i mina andra frågor också, men det får ni leva med! ;)


Cornelia

Av Cornelia - 23 juni 2014 16:18

Tidigt i lördags så kom min bästa vän Sabrine hit och när klockan var ett så åkte vi buss till en ort ungefär 15 minuter härifrån, där min pojkvän bor. Vi skulle träffa honom och en annan vän till oss, först så visade de runt oss lite i orten och sen så gick vi hem till vår andra vän. Efter några timmar så gick jag och min kille hem till honom, men mina andra vänner stannade kvar... Precis som planerat! 

Väl hemma hos Jonas så såg vi på "Dear John", för andra gången. Den är sjukt bra, och jag är så glad över att Jonas såg den med mig... igen ;) Senare under kvällen så såg vi på två till filmer, jättemysigt! Vi lagade även mat tillsammans, tacotallrik! 

Jag sov över hos honom, för första gången faktiskt. Vi har varit tillsammans i drygt en månad nu. Han har sovit över hos mig ett flertal gånger, så nu har jag äntligen sovit över hos honom! ;) Hans familj var inte hemma så vi hade huset för oss själva, haha.

På söndagen så fixade han frukost på sängen, så gulligt! När vi var klara med allt så åkte vi in till stan och såg på bio, "Förr eller senare exploderar jag", han bjöd. Han hade fixat ett presentkort till mig, och självklart ville jag se den filmen med just honom! Vi träffade även två vänner där. Innan bion så åt vi på La Baguette, mums. Jag tog en kycklingbaguette... som vanligt ;) 

Innan vi gick in på bion så köpte han en hollywood-meny, dvs två drickor och en stor popcorn. När vi väl skulle gå ut från bion, (som var sjukt bra. Sorglig, men på ett fint sätt liksom. Jag fällde ett antal tårar...) så skulle jag bära popcornen som vi knappast hade rört. Jag tog tag i ena flärpen på kartongen och boom så gick den sönder, så mycket popcorn åkte ut på golvet. Pinsam blondin ;) 

Men iallafall, på bussen hem så tog vi sällskap av våra två vänner. Sen så åkte vi hem till mig, han tog nio bussen hem. Pappa fick skjutsa ner honom, alltså jag följde med såklart, eftersom att det spöregnade.

Men ja, det var min helg. Nu är jag inne på andra sommarjobbsveckan, så snart har jag jobbat hälften av tiden iallafall. Heja mig!


Cornelia   

Av Cornelia - 19 juni 2014 18:54

Idag jobbade jag som vanligt! Mot kvällen så åkte jag och mamma till dollarstore, där jag köpte:

Sojaljus, summer berries - 60:-
Torrshampoo, tropical - 40:-
Duschkräm, kokos - 20:-
Balsamspray - 30:-
(Ej i ordning med bilden)

Cornelia

Av Cornelia - 18 juni 2014 22:57

Idag så började jag att jobba vid 07.30 som jag ska fortsätta med varje vardag framöver, under 3 veckors tid! Det var ganska lugnt idag så det blev lite långtråkigt mot slutet. Men när jag kom ut ifrån sommarjobbet så kom världens bästa pojkvän gåendes mot mig, och så följde han med mig hem!
Eftersom att han ska utomlands i 20 dagar så kommer jag att sakna honom oerhört... Så vi tar vara på dagarna innan han åker.
Jag älskar honom av hela mitt hjärta!

Nu ska jag sova eftersom att jag ska upp tidigt imorgon för att åka till jobbet, sen när jag har slutat så ska jag hem och städa på en gång. Vi ska få mycket folk hit på midsommar så då måste jag hjälpa till att städa!
Så nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen! Godnatt!

Cornelia

Av Cornelia - 17 juni 2014 19:58

Jag jobbar på ett äldreboende. Där får jag göra olika uppgifter, det kan vara allt från att städa till att sitta och prata med de äldre. Det var faktiskt roligare än vad jag trodde, de är så gulliga! Och de är faktiskt väldigt roliga, de drar många skämt!
Jag längtar nästan tills imorgon, inte efter alla uppgifter såklart... Utan jag längtar efter att bara få prata med dem. Dock blir det inte mycket utav det... Det är mest uppgifter! Men det tar inte så lång tid att göra dem och det är inte så svårt. Så ibland finns det inget att göra typ. Men eftersom att jag bara har mjukstartat så kommer det bli mer uppgifter snart! Imorgon måste jag upp vid 06.00 eftersom att jag börjar 07.30 Det är så jobbigt att vakna så tidigt när man vet att det är sommarlov.
Nu ska jag iallafall åka och handla frukost och nåt att äta som jag kan ta med imorgon!
Men nu vet ni lite om mitt sommarjobb och vad jag gör! Haha :)

Cornelia

Av Cornelia - 16 juni 2014 22:30

Eftersom att jag precis skapade denna bloggen så tänka jag svara på lite frågor om mig själv så att ni får veta lite om vem jag är. Frågorna hittade jag på en annan blogg, det kan komma fler sånna här om jag hittar fler frågor! :)

 

 


 Namn? - Cornelia
 Ålder? - 16 om drygt en månad
 Vart bor du? Sverige ^^
 Bor tillsammans med? - Mamma, pappa och mina två systrar
 Färg på ditt hus? Vitt
 Hus eller lägenhet? - Hus
 När är du född? 21 juli
 Klass? - Börjar gymnasiet till hösten
 Vilket år tar du studenten? - År 2017, om jag har räknat rätt
 Något jobb? - Nej
 När gick du upp i morse? – Vaknade åtta men gick upp runt tio
 När ska du sova? - Snart
 Duschat idag? - Ja
 Kramat någon idag? - Ja
 Pussat någon idag? - Ja
 Vad har du ätit idag? - Korvstroganoff och ris
 Dagens klädsel? – Jeansshorts och en t-shirt
 Dagens smink? - Mascara
 Dagens sötnos? - Min älskade pojkvän
 Har du många vänner? - Antar det
 Vem kramade du senast? - Min pojkvän
 Hur många har varit otrogen mot dig? - Inga, vad jag vet
 Har du pojk-/flickvän? - Ja, pojkvän! :*
 Vem pratade du med i telefon senast? - En på mitt sommarjobb
 Vem fick du senast sms ifrån? - Min pojkvän :)
 Favorit:

 Film? - "This is us" och "Dear John"
 Mat? - Köttfärssås och spagetti
 Dryck? - Chai latte
 Färg? - Rosa
 Ämne i skolan? - NO
 Senaste:
 Gången du spydde? - Väldigt länge sen
 Gången du grät? - Idag..
 Gången du var i Göteborg? - För några veckor sen
 Gången du var i Stockholm? - I höstas
 Gången du var full? - Aldrig varit full

 Antingen eller:

 Svart eller vitt? - Vitt
 Ut och festa eller hemma och mysa? - Hemma och mysa
 Tvspel eller datorspel? - TVspel
 Singel eller upptagen? - Upptagen
 Blont eller svart hår? - Blont 
 Har du blåa ögon eller bruna? - Blåa
 Choklad eller lakrits? - Choklad
 Göteborg eller Stockholm? - Stockholm
 Högerhänt eller vänsterhänt? - Högerhänt
 Coca cola eller fanta? - Fanta...exotic ;)
 Pizza eller kebab? - Pizza
 Leva eller dö? -  Leva

 Antal:

 Personer du älskar? - Många
 Personer du hatar? - Finns ett antal
 Gånger du varit full? - Noll
 Glassar du ätit på en dag? -  Ingen aning, minst fem iallafall
 Konserter du varit på/ska på detta året? Var på One Directions konsert i lördags!
 Vem:

 Vill du kyssa nu? - Antagligen min pojkvän?! Haha ;)
 Ska du träffa imorgon? - Ska sommarjobba, så ingen speciell typ
 Sjöng du senast för? - Sabrine
 Spelade du tvspel med senast? - Frida
 Vill du kasta en sten i huvudet på? - Hemligt... ;)
 Är söt? - Nästan alla jag känner
 Vad:
 Gör dig glad? - Mycket
 Gör dig ledsen? - Mycket..
 Vill du helst göra nu? - Sova
 Önskar du att du slapp göra? - Lite blandat
 Vill du ha nu? - Ett glas iskallt vatten
 Önskar du dig i födelsedagspresent? - Har inte skrivit någon önskelista än, men t.ex en MK väska, dator,mobil o VS.
 Längtar du till? - En överraskning
 Tycker du om dina betyg? - Helt okej

 Hur mycket är klockan? - 22.30



Det var allt för idag och jag hoppas att ni blir nöjda. Nu måste jag sova för jag ska upp tidigt imorgon och sommarjobba. Godnatt!


Cornelia

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards