Alla inlägg under april 2015

Av Cornelia - 29 april 2015 20:49

Idag hade vi nationella i engelska, vi skulle skriva en uppsats och usch känner jag bara. Vet inte ens om jag skrev om rätt ämne... Men jag får två till chanser :)

Imorse ordnade jag lite frukost, men jag hann inte äta utan bara dricka så jag packade ner frukosten och åt på bussen haha!

Just nu sitter jag och skriver på min idrottsinlämningsuppgift, så tråkigt! Som tur är har jag mina fluffisar som håller mig sällskap! Bättre pluggkompisar kan man inte ha!!

Av Cornelia - 24 april 2015 20:37

Hade för mig att jag hade lagt upp detta men det hade jag tydligen inte... I tisdags kom mina shorts från chiquelle! Snabb leverans och väldigt fina! Jag tog i S och de gick på 399:- + 39:- i frakt. Fick även ett presentkort på 50:-, perfekt!

XO

Av Cornelia - 24 april 2015 11:44

Just nu sitter jag med den underbara Emma (quote från henne;)) och väntar på att lektionen ska börja. Som tur är det bara en 40 minuters lektion, sen är det mat!! Vi slutar 15.15 idag, sen blir det hem och plugga. Engelskainlämning, religionsinlämning och idrottsinlämning som ska vara klara snart... Uschabluscha...

Av Cornelia - 21 april 2015 17:08

Inte undra på att all frukt försvinner när jag är i farten...

Av Cornelia - 18 april 2015 22:36

För en vecka sen idag fick en utav våra katter en kattunge, han fick namnet Harry. Han var förtidigt född, vägde alldeles för lite och kunde inte tutta... Han tappade kroppstemperaturen fort och hans mamma stötte ut honom då hon visste att han inte var frisk. Jag blev som hans adoptivmamma... Jag matade honom med mjölkersättning, ofta när jag satt på en pilatesboll som man ofta gör med bebisar, jag bar honom från att jag kom hem tills jag skulle sova, med endast några korta undantag då han fick ligga hon hans mamma och gosa, jag hade honom oftast innanför alla mina kläder för att få honom varm... Två dagar efter honom föddes två kattungar till (vilka enligt djursjukhuset skulle vara döda, men det var de inte), mirakelkattungar! Hon tog hans om dem men stötte ut Harry. På onsdagsnatten... Orkade inte Harry med längre. Jag kommer inte gå in på detaljer eftersom jag redan gråter och inte vill börja stortjuta. Harry är nu begravd, han har ett kors som är märkt med hans namn samt födelse- och dödsdatum, han har blommor i en vas ovanför sig, en ljuslykta med ett brinnande ljus, Clara skrev ett brev och la dit, han fick med sig tyg att ligga på och som filt, två blommor och ett litet gosedjur (ett lejon). Harry är en riktig kämpe, han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Harry, jag älskar dig och jag saknar dig oerhört mycket <3
Bilden är på de andra två kattungarna... Jag kommer eventuellt lägga upp en bild på Harry i min famn inom en snar framtid.

För att bli lite gladare så kan jag även berätta att jag äntligen har beställt efter dessa shorts från chiquelle som jag länge velat ha... På mammas och pappas bekostnad! ;) 399:- kostar de och frakten ligger på 39:-. Jag beställde i S och håller tummarna på att de passar!

Eftersom min syster ska flytta åkte mamma, pappa och hon in till Örebro för att kolla in stället idag. Jag orkade inte följa med så jag stannade hemma och städade. På hemvägen hade de varit inne på NewYorker och shoppat loss, de köpte även med en tröja till mig som jag kommer att lägga upp på bilden antagligen på måndag! Så se till att checka min blogg!

XO

Av Cornelia - 17 april 2015 21:09

Eftersom elf ska lägga ner bestämde jag mig för att beställa lite mer, så detta är vad jag beställde! Tyvärr var den ena ögonskuggan sönder...

Min mamma köpte två saker och min lillasyster fyra, ,en det har jag inte med.

Av Cornelia - 11 april 2015 15:06

Min syster har sin vän här så jag gjorde pannkakor till dem, men en sallad till mig samt keso vid sidan om. Jag använde isbergssallad, spenat, morot, körsbärstomater, gurka och jordgubbar. Salladen är alltså helt vegetarisk! :)

Av Cornelia - 11 april 2015 12:30

IQ sitter inte i hårfärgen... Get it! Typ bombar med inlägg men tyckte att texten var så bra!!

Ovido - Quiz & Flashcards