Alla inlägg under augusti 2015

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16

I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)!

Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det såklart ej nödvändigt om man redan har långa naglar eller vill ha korta.

1. Jag började med att måla en bas på naglarna, tre målade jag vita och två silvriga med ett "sugar nails"-nagellack. Jag tog även på ett lack som gör att det torkar fortare eftersom jag skulle sova och fortsätta med marmorn dagen efter.

2. Häll upp en mugg med vatten - inte varmt, inte kallt, det ska vara ljummet. Se till att få en bra temperatur så det funkar. Mitt vatten var strax över kroppstemperatur.

3. Välj ett nagellack till marmorn, jag valde ett grått. Droppa sedan ned någon/några droppar i vattnet.

4. Fram med en parfym och spraya ett par spray på nagellacket i vattnet, detta gör att den delar upp sig i mindre delar och bildar ett fint mönster.

5. Sista steget är helt enkelt att doppa ner nageln när du tycker att mönstret av nagellacket är finast.

Jag avslutade med ett topplack och att ta bort överflödig färg från mina fingrar.

Enkelt men exklusivt! Rekommenderas verkligen.

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:06

I tisdags var jag på cirkus, det som glädje mig var att nästan inga djur användes!! Här kommer några bilder ifrån föreställningen!

Av Cornelia - 27 augusti 2015 21:04

Här kommer ett litet kollage på saker jag vill ha, samt har, som passar utmärkt till en skoldag i Sverige då vädret är hemskt... Det spöregnade när jag skulle hem från skolan, smart som jag är hade jag inte med mig något paraply, så vi tränges fyra stycken under Jonas. Så ett paraply är verkligen behövligt!

Och ja, jag råkade oturligt nog skriva crop top som ett ord, men det får ni leva med ;)

Av Cornelia - 21 augusti 2015 22:07

Hejsan allihopa! Nu är första skolveckan avklarad, nya spännande ämnen, nya lärare (dåliga och bra) samt nya rutiner. Nu när första veckan är över är jag väldigt trött, men samtidigt stolt och glad. Nu kanske det låter som att jag skolkar oså, men det gör jag absolut inte. Det är bara roligt att klara av den första veckan i tvåan som var väldigt tuff, redan nu har jag med mig fyra olika ämnen hem att jobba med. Det är också otroligt skönt att känna att jag går i tvåan, efter nästa sommarlov påbörjas sista året på gymnasiet!

Men nog om det. Jag har lagt upp ett inlägg om DIYs i min "Back To School"-serie, nästkommande är planerade att vara mellanmål/frukost samt outfits. Om ni har några mer förslag får ni gärna kommentera :)

Nu tänker jag att jag ska försöka mig på lite matte och spanska innan jag drar mig mot sängen...

Jo juste, jag måste tillägga att alla borde gå in på OneDirectionVEVO och kolla på deras musikvideo med namnet Drag Me Down. Den är helt underbar, och vem vet... Kanske ni vill vara med att bidra till att slå rekordet på mest visningar på ett dygn :*

Av Cornelia - 19 augusti 2015 06:00

Detta är vad Frida fick av mig och mina systrar då hon fyllde år för knappt en vecka sedan. Grattis i efterskott finaste du!!

 

       

 

Kan även inflika lite snabbt här att jag köpte (samtidigt som några av Fridas presenter) en foundation från Lumene, den är super!! Perfekt täckning och jag anser inte att det ser kakigt ut - däremot är den parfymerad, men det märks endast av vid application så det gör mig inget.

 

 

 

 

Av Cornelia - 18 augusti 2015 23:00

Idag har jag gått min första skoldag i tvåan på gymnasiet - Inte var det en lugn dag nej, redan två nya projekt påbörjade och fler är på väg. Inte heller har vi fått behålla våra lärare, nästan hälften är nya och två nya ämnen har tillkommit - Ledarskap & Organisation samt Kommunikation

 

Men hur ska man förbereda sig inför skolstart? Vad behöver man köpa till skolan? I gymnasiet får vi alltså inte block, pennor med mera som man alltid fick i grundskolan... Så att köpa det är oerhört viktigt. Detta år bestämde jag mig för att göra mina skolsaker lite roligare - med hjälp av guld- och silverpennor, mönstrade papper och kreativitet skedde detta.

 

Jag dekorerade ett par tråkiga vanliga sudd med hjälp av mönstrade papper. Jonas hade glömt att ta med sina två sudd han köpte och... jag kunde inte rå för det... de var tvungna att piffas upp lite. Jag hittade ett mönstrat, glansigt papper som hade kommit med en mugg - detta använde jag genom att först tejpa pappersgrejen runt suddet och sedan fästa det mönstrade pappret runt den. Jag tog även den guldiga pennan och skapade kanter runt om. Detta var väldigt kul så jag fortsatt genom att skriva ut tre papper som jag designade själv med ett litet citat. Jag letade upp bilderna på Google och använde en redigeringsapp för att skriva citat (som jag kopierade/tog inspiration från ifrån Google också). Jag gjorde likadant med dessa som jag gjorde på det första suddet, men jag gjorde kanterna med en silvrig penna. Ett enkelt sätt att piffa upp sudden på.

 

     

 

Pennor och sudd är alltså nödvändigt.

 

Nästa sak jag piffade upp var endast några enkla block, istället för att skriva med en vanlig penna vilket ämne det var så skrev jag det med guld- och silverpennor (tyvärr tog jag ej bild på detta). Detta är blocken som jag skrev på.

 

       

 

Kom ihåg att ett rutigt block också är nödvändigt - till matematiken. Jag köpte sju linjerade block och ett rutigt, vilket var väldigt tur eftersom det var exakt så många ämnen vi skulle ha tydligen!

 

Sist och troligen även minst (;)) skrev jag upp vilka ämnen jag hade varje dag samt lunchtider. På så sätt blir det enklare för mig att veta vilka böcker jag behöver ha med mig till skolan just den dagen, samt om jag hinner göra något mer på lunchen eller äta någon annanstans, Detta gjorde jag enkelt genom att skriva med guld- och silverpennor på vita indexkort och sedan tejpa upp på insidan av min garderobsdörr. Nu behöver jag inte gå in på mobilen eller iPaden varje gång jag ska kolla vilka ämnen jag har, det gör det även lättare för mina föräldrar om jag har glömt en bok hemma ifall jag behöver den just den dagen eller inte. Tyvärr måste jag ändra lite på denna eftersom nya tider uppkommer hela tiden, exempelvis på onsdagar kommer dagen bli mycket längre på grund av cirka en timmes ombytestid och sedan matte. Usch.

 

 

En kalender är självklart också suveränt att ha, själv använder jag den på iPaden men jag funderar på att skaffa en i pappersformat!

 

Detta var allt för denna gång, jag hoppas att ni är taggade för skolan - för det är verkligen inte jag! ;)

 


Av Cornelia - 18 augusti 2015 21:30

Nu kommer detta inlägg upp väldigt sent, nästan en månad efter min födelsedag... Men så blir det ibland. Här är iallafall vad jag fick av världens finaste pojkvän! Nallen fick jag innan han åkte till Finland, en kramkompis, och örhängena fick jag när han kom hem. Ångesten som uppstår när han har handlat för så sjukt mycket mer än bestämt - trots prisgränsen... Men så urgullig är han!!

 

Detta är vad jag fick, jag bugar och tackar ;) :* 

 

   

 

#BoyfriendGoals

Av Cornelia - 8 augusti 2015 18:44

Jag har hunnit fått presenter ifrån Paula, Frida och Jonas (men hans kommer upp i ett annat inlägg). Jag ska även få presenter av Sabrine! Så jag tänkte att nu kunde jag passa på att lägga upp vad jag fick av finaste Frida och Paula i födelsedagspresent.

Detta fick jag av charmigaste Paula:


Jag har nästintill ätit upp tabletterna, men resten har jag faktiskt inte provat än... Men det gör jag nog ikväll! :)

Sedan kommer alltså det jag fick av världens bästa Frida!



Tack så sjukt mycket finaste tjejerna! Jag älskar er!!! <3

Ovido - Quiz & Flashcards