Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Back 2 School ~ DIY ~ Min första skoldag

Av Cornelia - 18 augusti 2015 23:00

Idag har jag gått min första skoldag i tvåan på gymnasiet - Inte var det en lugn dag nej, redan två nya projekt påbörjade och fler är på väg. Inte heller har vi fått behålla våra lärare, nästan hälften är nya och två nya ämnen har tillkommit - Ledarskap & Organisation samt Kommunikation

 

Men hur ska man förbereda sig inför skolstart? Vad behöver man köpa till skolan? I gymnasiet får vi alltså inte block, pennor med mera som man alltid fick i grundskolan... Så att köpa det är oerhört viktigt. Detta år bestämde jag mig för att göra mina skolsaker lite roligare - med hjälp av guld- och silverpennor, mönstrade papper och kreativitet skedde detta.

 

Jag dekorerade ett par tråkiga vanliga sudd med hjälp av mönstrade papper. Jonas hade glömt att ta med sina två sudd han köpte och... jag kunde inte rå för det... de var tvungna att piffas upp lite. Jag hittade ett mönstrat, glansigt papper som hade kommit med en mugg - detta använde jag genom att först tejpa pappersgrejen runt suddet och sedan fästa det mönstrade pappret runt den. Jag tog även den guldiga pennan och skapade kanter runt om. Detta var väldigt kul så jag fortsatt genom att skriva ut tre papper som jag designade själv med ett litet citat. Jag letade upp bilderna på Google och använde en redigeringsapp för att skriva citat (som jag kopierade/tog inspiration från ifrån Google också). Jag gjorde likadant med dessa som jag gjorde på det första suddet, men jag gjorde kanterna med en silvrig penna. Ett enkelt sätt att piffa upp sudden på.

 

     

 

Pennor och sudd är alltså nödvändigt.

 

Nästa sak jag piffade upp var endast några enkla block, istället för att skriva med en vanlig penna vilket ämne det var så skrev jag det med guld- och silverpennor (tyvärr tog jag ej bild på detta). Detta är blocken som jag skrev på.

 

       

 

Kom ihåg att ett rutigt block också är nödvändigt - till matematiken. Jag köpte sju linjerade block och ett rutigt, vilket var väldigt tur eftersom det var exakt så många ämnen vi skulle ha tydligen!

 

Sist och troligen även minst (;)) skrev jag upp vilka ämnen jag hade varje dag samt lunchtider. På så sätt blir det enklare för mig att veta vilka böcker jag behöver ha med mig till skolan just den dagen, samt om jag hinner göra något mer på lunchen eller äta någon annanstans, Detta gjorde jag enkelt genom att skriva med guld- och silverpennor på vita indexkort och sedan tejpa upp på insidan av min garderobsdörr. Nu behöver jag inte gå in på mobilen eller iPaden varje gång jag ska kolla vilka ämnen jag har, det gör det även lättare för mina föräldrar om jag har glömt en bok hemma ifall jag behöver den just den dagen eller inte. Tyvärr måste jag ändra lite på denna eftersom nya tider uppkommer hela tiden, exempelvis på onsdagar kommer dagen bli mycket längre på grund av cirka en timmes ombytestid och sedan matte. Usch.

 

 

En kalender är självklart också suveränt att ha, själv använder jag den på iPaden men jag funderar på att skaffa en i pappersformat!

 

Detta var allt för denna gång, jag hoppas att ni är taggade för skolan - för det är verkligen inte jag! ;)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 11 oktober 2015 07:00


1. Vilken höst trend är mest du exalterad över? Jag är så sugen på att bära kappor, ha på mig mina stövlar samt alla varma accessoarer.  2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Min favorit bland skönhetsprodukterna på hösten är nog en vinga...

Av Cornelia - 10 oktober 2015 23:00

Jag blev taggad av Emilia som jag har haft en collab tidigare med att göra två tags, the fall tag och sweater weather tag. Jag lägger upp den ena idag och den andra imorgon.   Vill först och främst be om förlåtelse för en hemskt dålig uppdatering...

Av Cornelia - 7 september 2015 21:24

Äntligen var det dags för mig och Sabrine att byta presenter! Jag är super nöjd och det hoppas jag att hon också är! Detta köpte jag till henne: Och detta är vad jag fick: Tack så jättemycket världens bästa!! Ily ...

Av Cornelia - 6 september 2015 21:01


Igår var jag på loppis med Frida och hennes släkt. Det blev ett par fynd åtminstone. Allting gick på 180 kronor, super! Min första gång på loppis så jag blev positivt överraskad! ...

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16


I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)! Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det ...

Ovido - Quiz & Flashcards