Alla inlägg under september 2014

Av Cornelia - 28 september 2014 22:04

Detta är inte allt som jag köpte på Ullared eftersom att jag inte hittade vissa grejer nu och att jag har gett bort grejerna som jag köpte till de i min familj, men jag skriver iallafall allt som jag köpte! Och så fick jag några grejer av Jonas också, så jag hoppas att jag kommer ihåg rätt pris på dem! ^^ 

Jag köpte även underkläder men de ville jag inte ha med på bild, men bharna kostade 59,95kr och trosorna kostade 19,95kr.


Wet n Wild ögonskuggspalett - 39,95kr

Maybelline Fit Me foundation - 99kr

Loreal mascara telescopic - 119kr

Påslakan - 99kr

Svart flik-cardigan - 99kr

Justin Bieber docka (till Felicia) - 99kr

Monster High docka (till Clara) - 129kr

Nutella & go - 9,95kr styck

Badbrus - 8,95kr styck

Got2b Hårspray - 39,95kr

Kiss nagellack (strengthener) - 36,95kr

Eco Tools skin perfecting brush - 59,95kr

Eco Tools concealer airbrush - 34,95kr

Kombiset (matlåda och vattenflaska med temat från filmen frost, till Clara) - 49,95kr

iPhone 4 skal (till Felicia) - 29,95kr

Ansiktsmask mini mix - 29,95kr

Doftljus mamma (till mamma) - 29,95kr

Doftljus pappa (till pappa) - 29,95kr

China Glaze nagellack - 49,95kr

Star nature (kokos) - 29,95kr

Depend nagellacksremover - 32,95kr

Doftljus i glas (kanel) - 12,95kr

Doftljus i glas små (peach mango, sweet melon, vanilla bean, mulberry) - 19,95kr styck


Det köpte jag på Gekås Ullared. Min pojkvän köpte en bärbar laddare till min mobil (en rosa såklart) 60kr, en vanlig laddare (eftersom att vi upptäckte att det fanns ett uttag på bussen, sen fick jag den) 50kr. Och i en annan affär vid det området så köpte han tre ljus från Yankee Candle till mig (Black Coconut, Margarita Time, Vanilla Lime) 29kr styck.

Sen så bjöd han på fika och allt möjligt! Så tack, jag älskar dig! <3


Cornelia


#ullared #ullaredshaul #gekås #gekåsullared #haul

   

Av Cornelia - 28 september 2014 21:50

I fredags så sov jag över hos Jonas, vi sov i kanske tre timmar för vi skulle vakna kvart i två. Vår buss mot Gekås Ullared gick 03.05 In i bilen mot Kumla med Jonas, hans mamma och hennes väninna, där klev vi på bussen och vi var framme vid Gekås Ullared ungefär 08.15 När vi var framme så var jag så sjukt exhalterad. Vi delade upp oss så att jag och Jonas gick tillsammans och hans mamma och hennes väninna gick tillsammans. Jonas hittade en massa fina kläder, men jag hittade typ inget som föll mig i smaken, antingen var det fult eller förstort! Så det var ju synd... men bättre lycka nästa gång ;)

Dock så hittade jag en del grejer som jag är riktigt nöjd med! Så jag lägger upp ett inlägg om det snart.

Detta var alltså andra gången som jag var på Gekås under hela mitt liv, om man inte räknar med den gången som jag och min familj endast kom till kön vid ingången och gav upp, fast den gången så tänkte vi bara stanna till där på vägen hem från Skåne. Men ah.. ;)


Så jag är iallafall ytterst tacksam över denna resan, väldigt trevligt sällskap... störtsköna ärligt talat!! Och som jag har längtat till att shoppa på Gekås, änligen har jag gjort det igen! Så ett stort tack! <3


Cornelia

   

Av Cornelia - 23 september 2014 23:03

Så idag var det skolfoto för min klass, alltid så ler man lika stelt o framtvingat. Men jag hade iallafall på mig mina vita dr. Denim och min marinblå bondelid tröja. Det finns bilder på båda två på bloggen, så ni får leta reda på dem om ni gärna vill veta. För jag glömde att ta ett kort på min outfit!

Och imorgon är det sista dagen den här veckan, sen har vi ledigt torsdag - fredag. Så det är najs! Imorgon ska jag även spela gitarr efter skolan, alltså gå på en gitarrlektion. Det var så längesen!

Nu ska jag sova, godnatt!

Av Cornelia - 21 september 2014 20:35

I lördags så kom Jonas hit efter hans fotbollsmatch, vi såg på en film, fragile. Och så såg vi på fångarna på fortet med resten av min familj. Haha William Spetz, så gullig... huvudet först. Alla började asgarva, men så skulle jag också göra.. fort ut liksom ;)

Sen idag så bara chillade vi... och lagade mat, med musik på såklart! ;)

 

Imorgon är det dags för skola igeeen... Kan det bli lov snart?

Nej men, jag längtar faktiskt till imorgon! För min lilla tjoffs ska börja där! Antagligen, eller ah ganska självklart, i min klass! :D

Frida alltså! Kommer bli super med nästan alla mina käraste vid min sida. Så ja, morgondagen kommer att bli spännande! 

Sen i övermorgon så är det skolfoto! Tror att jag vet vad jag ska ha på mig.. men jag är inte helt säker! 

Och på torsdag och fredag så är vi lediga, och på lördag så åker jag till GEKÅS ULLARED med världens bästa kille, hans mamma och hennes vän. Försöker fixa lite pengar nu... bråttom! ^^ 

 

Nu ska jag avsluta kvällen med lite psykologi, religion, svenska och spanska, haha yay!

 

Måste bara lägga upp ett foto från idag, så sjukt gulligt! Min lillasyster och Jonas har verkligen skapat en #bromance ;)

 

Cornelia

 

Av Cornelia - 17 september 2014 16:29

Nu ska jag ut o springa med finaste Paula! Och eftersom att jag inte har lagt upp bilder på mina nya idrottskläder o skor så kommer det ny! So sexy ;D
Hare gött!

Cornelia

Av Cornelia - 16 september 2014 14:46

Just nu så sitter jag i skolan med min dator framför mig, Jonas och Sabrine är så franska men min spanska lektion är inställd. Eftersom min buss inte går förrens halv fyra så får jag vänta här medans de flesta i vår klass har åkt hem. 

Så just nu sitter jag och ska skriva lite om valet eftersom vi har fått det i uppgift av vår lärare i samhällskunskap. Vi fick även för ett par veckor sen en uppgift om partier, så det ska min grupp redovisa imorgon. Imorgon ska vi även redovisa en uppgift i historia, forntida Egypten. Det är väldigt pirrigt eftersom att jag hatar att prata inför så mycket folk, speciellt när man ska läsa... Jag kommer säkert att faila totalt... men vem bryr sig om 100 år?

 

Så nu ska jag plugga en stund.. och försöka att inte kolla på facebook.. ;)

 

Jag fixade naglarna i förrgår, såhär blev det. Det är ett filter på men det ser likadant ut så ah!

 

Cornelia  

Av Cornelia - 11 september 2014 16:46

Igår så var det 4 månader med världens bästa pojkvän! Jag älskar honom verkligen! :')

Idag så har jag varit i skolan som vanligt, jag kom hem för en halvtimme sen ungefär och nu ser jag igenom den nyaste säsongen av paradise! Så ska jag äta mellis och måla naglarna tänkte jag! Sen måste jag plugga lite matte och svenska! Yay...

Cornelia

Av Cornelia - 7 september 2014 20:38

I fredags så hade jag och Frida tjejkväll. Det var alltså vi som var "värdar" för den. Vi lånade min mammas mosters mans (även känd som Bosse) lägenhet och så åkte vi dit och fixade med maten oså. Det blev hembakad pizza och till efterrätt blev den mintkladdkaka, inte så festligt men det är min och Fridas speciallitet. Och när tjejerna kom så fick de varsin välkomstdrink, rasberry daiquiri. Sen så gjorde vi allt som man gör på tjejkvällar. Hemlisar gånger 1000! ;)

Och i lördags, alltså igår, så åkte jag till Marieberg Galleria och köpte idrottskläder och idrottsskor. Jag kan lägga upp någon bild när jag har på mig det. Sen så hjälpte jag till utomhus och plockade äpplen. När jag var klar så duschade jag och fixade mig för att ta nästa buss in till Örebro, Jonas hoppade på i Sköllertsa och vi åkte till bion. Vi såg "As Above So Below". Och det häftigaste var att vi såg FILIP OCH FREDRIK!!! Hahahahha. Så sjukt coolt! Men iallafall, vi såg även våran nya svenska lärarinna. Tre klasskompisar till oss och en kille som går i min spanska grupp såg också samma film samtidigt som oss. Den ena killen sa så roliga saker "Nej, nej, nej.." "Men är hon dum i huvudet eller?!" Tillslut så var det någon som sa "shhhh". Haha, så kul! Men ah, filmen var bra och mitt sällskap var ännu bättre. När filmen var slut så köpte Jonas en chai latte till mig och en kaffe till sig. Sen tog vi bussen hem och han sov över. Han åkte hem idag vid tre och då gick jag ut och "sprang", det var iallafall tänkt att jag skulle springa... men sen ville Clara och hennes vän William följa med, så det slutade med att jag gick eller körde Clara på hennes lilla cykel eller till och med sprang efter cykeln. Jag såg även en film idag... Det var nog allt. Nu ska jag plugga lite... Byyyye.


Cornelia

Ovido - Quiz & Flashcards