Alla inlägg den 6 april 2015

Av Cornelia - 6 april 2015 18:18

Som alla förhoppningsvis vet har det varit påsk nu, imorgon är det slut på det roliga och eländet börjar igen... Skolan. Men jag har mestadels vilat under påsklovet, varit på gekås, shoppat, varit med Jonas och familjen, ätit mat, druckit påskmust och ätit godis. I lördags hade vi påskmiddag hos oss, mums, vi fick även leta efter påskägg. Dagen efter åkte vi till farmor och åt. Så jag har tre påskägg nu då jag fick ett av mamma och pappa, ett av farmor och ett av farfar. Utav Bosse fick jag 200kr och jag fick 100kr av farmor. Sedan fick jag även en film av mamma och pappa, Warm Bodies! :) Idag åt vi smörgåstårta hos Bosse och sedan åkte vi till Marieberg. Jag köpte bara lite, men det var behövligt! Jag har även läst ut en bok, Tristan och Isolde, som vi fick i läsläxa. Vi har haft den i flera veckor att läsa hemma och man borde ha läst halva boken innan påsklovet iallafall, då den ska vara färdigläst efter. Jag läste ca. 30 sidor (av 147) innan och under bilfärden på ca 1.5h till farmor och samma sträcka hem läste jag ut den. Eloge please ;)

Men ja, så har mitt påsklov sett ut! :*

Ovido - Quiz & Flashcards