Alla inlägg den 2 december 2014

Av Cornelia - 2 december 2014 22:53

Ikväll när jag kom hem från skolan så bakade jag och min lillasyster Clara pepparkakskola.

Vi följde Leila Lindholms recept för smörkola som lätt går att hitta på internet.

För att få pepparkakssmak på kolan stod det att det skulle tilläggas 2 tsm pepparkakskryddor, så jag sökte på vad man har i en pepparkaksdeg och kom fram till att vi skulle ha ner nejlika, kanel, kardemumma och ingefära. Det blev jättegott och julstämningen är redan igång!

   


Av Cornelia - 2 december 2014 22:47

Jag tycker att smink är valfritt att använda, har man perfekt hy så behövs ingen foundation osv.

Men smink gör den lilla skillnaden... Det tycker iallafall jag, vad tycker ni? Det är en viss skillnad.

 

Jag har sminkat halva mitt ansikte på de flesta av bilderna på collaget, så att skillnaden lätt ska ses. 

Jag sminkade mig oerhört mycket men det gjorde jag för att få bästa synliga effekten.

 

 

 

Av Cornelia - 2 december 2014 22:34

Denna gjorde jag häromdagen, efter att jag hade kollat på Youtube väldigt länge.

Jag hade inte mycket att pyssla ihop nåt med hemma så jag bestämde mig för att bara göra något enkelt och eventuellt piffa upp den lite senare så den blir lite juligare. Men det är stilren och går därför fint in i vilket rum som helst.

 

Jag började med att välja ut citat om julen som jag hittade på google bilder. Jag skrev sedan av citaten i en app som heter PicsArt och jag valde en simpel vit bakgrund. Självklart är det väl enklare att skriva allt i ett dokument på datorn, men jag hade inga fina typsnitt.

Sedan skrev jag ut de sex citaten och klippte ut dem till små rektanglar.

Jag trädde en gummitråd emellan hålen som jag gjorde med en sax. Sedan knöt jag varsin ögla i varje ände för att kunna hänga upp den och samtidigt få ett slut på snöret.

 

Jag satt upp den under min hylla i mitt rum, åtminstone för stunden.

 

Här är citaten jag använde:

 

Så enkelt är det. Här är resultatet;

 

Ovido - Quiz & Flashcards