Alla inlägg den 23 december 2014

Av Cornelia - 23 december 2014 23:14

Som rubriken säger... Min pojkvän sminkade mig idag!


Jag vägledde honom lite genom att säga i vilken ordning han skulle använda produkterna, resten fick han lista ut själv.

 

Detta blev resultatet!

 


Han lyckades faktiskt ganska bra med basen, även bronzern förstod han på ett ungefär vart han skulle lägga. Det som failade sig lite för honom var när vi kom upp till ögonen. Jag bad honom att inte använda en utan ett par ögonskuggor i sminkningen, han lyckades få ett ganska bra djup.. Han uttryckte sig genom att säga att jag såg ut som ett emo. Ny look kanske?

 

Jag ville att han skulle prova på mycket så jag gav honom uppdraget att applicera mascara och eyeliner också. Yeah... Det slutade med att han satt och torkade bort båda produkterna med fingrarna så att jag såg ut som en panda, men efter ett tag fick han till det typ. 

 

Så detta blev min look, jag har mest bilder på ögonen eftersom sminket i ansiktet inte syndes så mycket längre.

 

OBS. Observera att bilderna är tagna en till två timmar efter att han sminkade mig.

Jag har även lagt in filter så att det ska synas bättre.

 

Så en stor eloge till min pojkvän som lyckades få ett helt okej resultat, jag kunde inte ha gjort det bättre sjäv!

 

Hadeee

 

 

Av Cornelia - 23 december 2014 22:57

Idag är det verkligen dagen innan julafton!

Jag har väntat på detta ögonblicket väldigt länge nu... Nästan i 2 år, haha ne gud vilken kvällshumor..

Jag är så oerhört spänd på att få julklappar, tyvärr så berättade mamma att hon hade beställt efter en äkta MK väska till mig för ett par tusen, men det verkar som att sidan är fake då den fortfarande inte har kommit osv. Så det suger ju. Och eftersom att den var den "stora" julklappen så har jag inte så mycket mer, men men.

Det viktigaste är inte alla klapparna man får, utan klapparna man ger, gemenskapen man upplever och kärleken man känner. #låtervuxen

 

Nej men jag kommer att bli nöjd med resten, bara lite synd då väskan är väldigt dyr och vi inte kommer att få pengarna tillbaka isånnafall.

 

Igårkvälls kom Jonas hit, vi såg på Annabelle. Herre. Min. Gud. USCH. Asså jag kollade dock bort minst halva filmen, sååå Frida. Vi ska se den också, bara så du vet ;)

Och påtal om Frida så fick jag ett litet sms då hon ajabajade mig för att jag inte hade uppdaterat bloggen, så ja det gör jag nu!

 

Jag har bytit julklappar med Jonas idag, vi öppnade dem redan idag. Jag tänkte eventuellt lägga upp i ett inlägg vad jag gav bort så vad jag gav honom får ni se i ett annat inlägg, men utav honom fick jag One Directions ask med You & I parfymen och duschkrämen. ASSÅ OMG!!!

Jag och Frida bytte julklappar med varandra ikväll vid soptunnan mellan våra hus, det börjar bli en tradition. Jag har fortfarande inte öppnat hennes men det gör jag nog imorgon bitti... Tror jag iallafall, vi får se.

Och jag och Sabrine böt i söndags, utav henne fick jag ett ljus, ett kit med två duschkrämer och en tvål och en snöglob. 

Så tack allesammans!

 


Idag så fick Jonas sminka mig (jag tvingade honom... men nu ska vi inte gå in på detaljer), jag lägger upp resultatet efter jag har lagt upp det här inlägget.

 

Redan nu så önskar jag er en riktigt god jul, och ett gott nytt år!

Pussar till er alla


Ovido - Quiz & Flashcards