Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Cornelia - 28 juni 2015 23:23

Igår gjorde jag en "slush" och raw granola. Dessa "recept" hittade jag på Sabinas och Antys YouTubes. Detta är vad man behöver för att återskapa dessa någorlunda (jag misslyckades nog lite på grund av att jag chansade mig fram vid vissa delar eftersom jag inte kom ihåg helt.

JORDGUBBSSLUSH MED MYNTA
Till detta behöver man frysta jordgubbar, mynta, juicen från en halv lime. Jag tillsatt också lite tropisk juice för att få en lösare konsistens. Man får leka lite med mängden av ingredienserna. Denna toppade jag sedan med granolan.


RAW GRANOLA
Denna granola behöver endast två ingredienser, havregryn och kärnfria dadlar (jag hittade inte kärnfria så jag tog ut kärnorna). För att lyxa till det lite använde jag även riven kokos. Även här gäller det att leka med mängden. Ner i en matberedare så är det klart!


Idag handlade jag med min familj, jag köpte ett par solglasögon från TGR och så fick jag ett par silverörhängen från guldfynd!

Ovido - Quiz & Flashcards