Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Mina Julklappar 2014

Av Cornelia - 24 december 2014 23:20

God jul allihopa!

 


Jag hoppas att ni har upplevt en lika fin julafton som jag, fylld med julglädje.

Imorse vaknade jag ganska tidigt, sju ungefär. Jag sprang ner till granen och jag öppnade våra morgonjulklappar med mina systrar. På morgonen öppnade jag två julklappar från mamma och pappa, och även julklapparna från Frida. Jag fick en almanacka med One Direction och en Victoria's Secret Body Mist, Sensual Blush, jag hade en innan men den är nästan slut så jag önskade mig en ny.

Utav Frida fick jag en handkräm från The Body Shop i doften (eller vad man ska säga) shea, ett nagellack från H&M i färgen Check Me Out, två par raggsockor, ett EOS lip balm i smaken coconut milk, en ögonskugga från Make Up Store i färgen muffin och ett läppstift från samma märke i färgen Pretty Baby.

 

Sedan kollade jag på Grinchen medan de andra gick och la sig igen. De vaknade inte förrens tio i elva, och då var det dessutom jag som väckte dem. Sömntutor!

Sedan fixade vi oss, både med smink, hår och kläder. De vuxna fixade med maten medan jag dukade bordet, jag fick även lite hjälp av min lillasyster i slutet!

När allt var färdigt så satt vi oss ner och åt. De enda gästerna vi hade det här året var farfar och Bosse (min mormors systers man typ). Efter vi hade ätit och plockat bort så kollade vi på Kalle Ankas jul. Det är ju så sjukt bra!! Efter det så kom Tomten! Han delade ut julklapparna med hjälp av min lillasyster som fick bli hans lilla hjälpnisse. Jag fick mer julklappar på kvällen:

Av min lillasyster Clara så fick jag ett läppbalsam från I love... i smaken lemon & lime. 

Av min storasyster Felicia fick jag en lip plumper från NYX i färgen Angelina.

Av mina föräldrar fick jag en ögonskuggspalett (som liknar naked) från Naras, den är i 12 saturn colors. Jag fick även en hjärtformad lampa och ett kit från Escada; en sminkväska, en bodylotion och en parfym i doften Born In Paradise. Den doftar gudomligt! 

Det var ju även tänkt att jag skulle få en MK väska, jag hoppas verkligen att den kommer snart!

Av Bosse fick jag ett kit med olika nagelgrejer för att vårda naglarna från Mavala.

Av farmor fick jag choklad, en porslinsfigur som föreställer tomtemor, en mascara som vibrerar och 200 kr.

Av farfar fick jag 500 kr.

Och som sagt så fick jag ett ljus, en snöglob och ett kit med en tvål och två duschkrämer av Sabrine. 

Av Jonas fick jag ju då One Directions nya parfym You & I, även en duschkräm i samma doft. Allt kom i en låda med bilder på killarna på osv.

 

Jag tror att det var allt men jag kan säkert ha missat något...

 

Jag är oerhört tacksam för mina julklappar! Så ett stort tack till alla! Jag älskar er!

 


Lots of love, Cornelia              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 11 oktober 2015 07:00


1. Vilken höst trend är mest du exalterad över? Jag är så sugen på att bära kappor, ha på mig mina stövlar samt alla varma accessoarer.  2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Min favorit bland skönhetsprodukterna på hösten är nog en vinga...

Av Cornelia - 10 oktober 2015 23:00

Jag blev taggad av Emilia som jag har haft en collab tidigare med att göra två tags, the fall tag och sweater weather tag. Jag lägger upp den ena idag och den andra imorgon.   Vill först och främst be om förlåtelse för en hemskt dålig uppdatering...

Av Cornelia - 7 september 2015 21:24

Äntligen var det dags för mig och Sabrine att byta presenter! Jag är super nöjd och det hoppas jag att hon också är! Detta köpte jag till henne: Och detta är vad jag fick: Tack så jättemycket världens bästa!! Ily ...

Av Cornelia - 6 september 2015 21:01


Igår var jag på loppis med Frida och hennes släkt. Det blev ett par fynd åtminstone. Allting gick på 180 kronor, super! Min första gång på loppis så jag blev positivt överraskad! ...

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16


I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)! Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det ...

Ovido - Quiz & Flashcards