Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Cornelia - 9 maj 2015 23:18

Idag var första gången vi åkte till en glassbar nära oss det här året, sådana sommarkänslor. Jag åt en färdsnäcka och drack en bonaqua, väldigt gott! Vi köpte även med oss glass hem; granatäpple, cookies, ananas och banan. Längtar efter att smaka alla smakerna.

#glass #glasbar #sommar #granatäpple #ananas #banan #cookies

Av Cornelia - 9 maj 2015 23:13

Att locka håret sliter otroligt mycket på håret, att använda dessa är en mildare variant. Eftersom jag har så långt och tjockt hår fick jag använda mig av tofsar också, då jag endast hittade några av mina skruvisar bestämde jag alltså för att sätta dem i övre håret och sedan skruva håret och fästa det med tofsar. Detta funkar perfekt och jag rekommenderar det verkligen, speciellt till er som har slitet och trist hår.

Måste även säga att det tar ett tag att lära sig sova gott med dem i håret, men man vänjer sig.

PS. Ignorera hur jag försöker låtsas vara söt utan smink och med en finne som tar upp halva ansiktet.

Av Cornelia - 9 maj 2015 23:06

Sitter och kollar på bilder från förra sommaren, gudars vad jag längtar tillbaka. Vill att sommaren ska komma på en gång!

#västkusten #sommar #hotdogs

Av Cornelia - 9 maj 2015 23:03

Dessa nyttiga mellanmål är super att äta när man pluggar, till frukost eller när man är hungrig helt enkelt.

Frusen banan kan enkelt förvandlas till bananglass med endast lite vätska tillsatt,
Äpplen kan bli fyllda med jordnötssmör och müsli - vilket är ett bättre alternativ än exempelvis en vanlig macka,
Chiapudding - frön som förvandlas till gröt under natten som man kan smaksätta hur som helst!

Prova gärna dessa! Jag tycker om dem.

På tal om att studera kommer det troligtvis upp pluggtips inför prov nästa vecka - det börjar dra sig mot sommarlov och nu är det dags att hålla kvar i betygen.

#pluggtips #nyttigt #mellanmål #bananglass #tips #nyttigamellanmål

Ovido - Quiz & Flashcards