Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

BACK 2 SCHOOL

Av Cornelia - 24 augusti 2014 10:43

Nu har en vecka gått på min nya skola, eller lättare sagt mitt första år på gymnasiet. Jag har börjat på sam på Alléskolan. Första dagen så var jag jättenervös, sov inte på halva natten och vaknade innan min klockan hade ringt, och den var inställd på klockan fem. Vi skulle vara där klockan åtta. Men när jag väl kom dit med bussen så var det väldigt många förstaårselever där. Och eftersom att jag hade med mig Sabrine så släppte en stor del av nervositeten när vi samlades i aulan. Timmarna gick och jag träffade mina klasskompisar och mina lärare. Sabrine och jag hade en väldig tur eftersom att vi hamnade i samma klass. En gammal klasskompis till oss hamnade också i samma klass, Pontus. Sen fanns det bara en i den nya klassen som jag kände till sen innan, Hanna, vi gick på samma kollo för ett antal år sedan. När vi var klara så fick vi sluta, jag och Sabrine gick till god smak innan vi tog bussen hem. Jag beställde en chai latte och hon beställde en kopp te. När vi var klara så gick vi till bussen och sen åkte vi hem. Nästa dag så lärde vi känna varandra lite mer på engelskan genom "speed dating", det gjorde så att vi kändes mer som en klass. På onsdagen så hade vi det bra, vi började hänga mer och mer med våra klasskompisar. Och på torsdagen så skulle vi ha börjat tjugo i elva men istället så kom jag till skolan tjugo över sju. Det gjorde jag eftersom att Jonas skulle prata med en på skolan, eftersom att han skulle byta skola och program. Han böt från teknik på Tullängen till sam på Allé. YAY! Sen så hamnade han i min klass, alldeles perfekt! Så nu är det jag, Sabrine och Jonas. Sen så har vi ju såklart andra vänner där nu, som Sigrid och Emma t.ex men det är bara 2 av alla nya. Sen på fredagen så avslutade vi dagen med psykologi. Det var en väldigt annorlunda lektion då man skulle rita ett självporträtt, byta med en klasskamrat och sedan berätta för klassen vad man ser på den andras självporträtt. Men ah, sen åkte vi hem. När jag kom hem så åt jag lite mellis, packade väskan och åkte till Jonas. Jag sov över där och sen så åkte jag hem tidigt på morgonene eftersom att han skulle träna barn i fotboll. Sen på kvällen så var mamma och pappa på fest, så vi systrar hade tjejkväll, spy kids hela kvällen! ^^ Och nu idag så ska vi bara slappa, det verkar bli fint väder idag så jag kanske går ut en sväng. Men det var iallafall hur min vecka har sett ut. Och nu ska jag göra ett till inlägg så ni får se hur jag såg ut första skoldagen tänkte jag!


Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 11 oktober 2015 07:00


1. Vilken höst trend är mest du exalterad över? Jag är så sugen på att bära kappor, ha på mig mina stövlar samt alla varma accessoarer.  2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Min favorit bland skönhetsprodukterna på hösten är nog en vinga...

Av Cornelia - 10 oktober 2015 23:00

Jag blev taggad av Emilia som jag har haft en collab tidigare med att göra två tags, the fall tag och sweater weather tag. Jag lägger upp den ena idag och den andra imorgon.   Vill först och främst be om förlåtelse för en hemskt dålig uppdatering...

Av Cornelia - 7 september 2015 21:24

Äntligen var det dags för mig och Sabrine att byta presenter! Jag är super nöjd och det hoppas jag att hon också är! Detta köpte jag till henne: Och detta är vad jag fick: Tack så jättemycket världens bästa!! Ily ...

Av Cornelia - 6 september 2015 21:01


Igår var jag på loppis med Frida och hennes släkt. Det blev ett par fynd åtminstone. Allting gick på 180 kronor, super! Min första gång på loppis så jag blev positivt överraskad! ...

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16


I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)! Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det ...

Ovido - Quiz & Flashcards