Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Puberteten slog mig hårt?

Av Cornelia - 11 januari 2015 22:46

Jag ser ofta bilder på kändisar på twitter, när de är yngre och hur de ser ut nu. Frågan som ställs är ofta "När kommer puberteten göra såhär med mig?". Det finns inte riktigt något enkelt svar, vi ändras gradvis. Vissa ändras mycket, andra nästan inget alls.

Ikväll så kollade jag igenom gamla bilder, dessa bilder är runt 2-3 år gamla om jag kommer ihåg rätt...

 

Och de här bilderna är nytagna...

 

Jag vet inte om jag skulle säga att jag har ändrats väldigt mycket, men jag ser tydligt skillnader. Förutom att jag har blivit bättre på att ta selfies så har det hänt mycket annat också ;)

För det första så är bilderna inzoomade för att få plats i collaget, så jag tar inte selfies så nära längre!

Något som jag upptäcker snabbt när jag ser på dessa bilder är mina ögonbryn. WAIT WOW! Skillnaden är enorm! Jag hade faktiskt mina ögonbryn sådär till nionde klass tror jag, det var då som jag började plocka dem mer och mer.

Mitt hår har växt och det har även mina ögonfransar gjort! Eller så framhävs de bara av mascaran. Jag sminkade mig inte alls lika mycket då som jag gör nu, i sjuan kanske jag använde en mascara och läppglans till vardag. Nu kör jag all in. Även mina läppar ser större ut, fast även det kan bero på sminket. Jag anser även att min huvudform har ändrats något, det har gått från runt till ett mellanting av runt och ovalt. Inser nu att jag har samma jacka på mig på två av fotona som jag använder iidag, vilket antagligen betyder att jag inte har växt så mycket ;) 

Jag skulle dock säga att jag tycker att jag har ändrats genom åren, jag ser fortfarande ut som en f12a men det kommer vara till hjälp när jag är gammal för då kommer jag att se yngre ut ;)

Jag är iallafall otroligt glad över att jag började plocka mina ögonbryn, det ändrade hela mitt ansikte. Jag ser gladare och piggare ut tycker jag, vilket är konstigt efter all stress som jag utsätts för. Men detta är iallfall skillnaden, innan och efter! Nästan pinsamt att lägga upp detta men jag har tänkt på det ett tag... Så yes!

 
 
Ingen bild

Jonas

11 januari 2015 23:12

Världens vackraste!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 11 oktober 2015 07:00


1. Vilken höst trend är mest du exalterad över? Jag är så sugen på att bära kappor, ha på mig mina stövlar samt alla varma accessoarer.  2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Min favorit bland skönhetsprodukterna på hösten är nog en vinga...

Av Cornelia - 10 oktober 2015 23:00

Jag blev taggad av Emilia som jag har haft en collab tidigare med att göra två tags, the fall tag och sweater weather tag. Jag lägger upp den ena idag och den andra imorgon.   Vill först och främst be om förlåtelse för en hemskt dålig uppdatering...

Av Cornelia - 7 september 2015 21:24

Äntligen var det dags för mig och Sabrine att byta presenter! Jag är super nöjd och det hoppas jag att hon också är! Detta köpte jag till henne: Och detta är vad jag fick: Tack så jättemycket världens bästa!! Ily ...

Av Cornelia - 6 september 2015 21:01


Igår var jag på loppis med Frida och hennes släkt. Det blev ett par fynd åtminstone. Allting gick på 180 kronor, super! Min första gång på loppis så jag blev positivt överraskad! ...

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16


I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)! Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det ...

Ovido - Quiz & Flashcards