Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Första måndagen avklarad

Av Cornelia - 12 januari 2015 21:16

Nu är första måndagen avklarad, tycker att det är helt okej att gå i skolan än så länge... Men redan nu så börjar nya uppgifter att uppkomma. Idag så fick vi i uppgift att göra två sidor i matteboken hemma, men jag har gjort ungefär 1,5 av det så det går snabbt! Sen så fick vi även en ekvation som man skulle lösa på egen hand 24-6x = 2(2-4x). Jag gjorde den redan ikväll, så nu hoppas jag innerligt att det blev rätt. Jag har inte så speciellt svårt för matte, men ibland stannar hjärnan till och jag glömmer bort allt ;)

Vi fick även en uppgift i engelska; att göra ett grupparbete om ett engelsktalande land. Min grupp valde UK. Vi ska både lämna in skriftligt (enskilt) och ha en muntlig presentation där de dessutom ska filma!!! USCH! Jag suger på att prata engelska, men jag hoppas att min svengelska som uppkom efter att jag såg Ylva på Paradise Hotel ska ha gett mig lite bättre uttal. Även om jag inte säger några ord på engelska som jag kan ta nytta av så kanske... Eh jag har ingen aning. Vi låtsas helt enkelt att jag är grym på engelska! Förstår verkligen inte hur jag kunde gå ut med ett B i nian.. ! I spanskan håller vi också på med ett grupparbete om grammatik, ingen förstår riktigt vad vi ska göra eftersom läraren var sjuk förra gången och vi fick instruktionerna skriftligt, men nu är hon frisk så det ska nog lösa sig. 


Snart ska vi få våra paddor!! AHH!! Alltså alla klagar och säger att de vill ha datorer, men jag tycker att en padda är bra! Liksom jag har en dator hemma, en padda är lätt att bära på och får plats i väskan.. Kan det bli bättre? Det kommer även med ett tangentbord bland annat, så det kommer nog att gå så bra så.


Jaja, nog om skolan... Ikväll så skrev Jessica till mig och frågade när vi kunde vara! Vi pratade om att vara för ett tag sen för vi har inte varit på väldigt länge.. Så vi bestämde att vi skulle vara imorgon hemma hos henne! :)


Mycket intressant blogginlägg må jag säga... *Host* ;)

 
 
Michaela

Michaela

13 januari 2015 17:41

fin blogg°

http://Michaelas.forme.se

Cornelia

14 januari 2015 19:16

Tack detsamma!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 11 oktober 2015 07:00


1. Vilken höst trend är mest du exalterad över? Jag är så sugen på att bära kappor, ha på mig mina stövlar samt alla varma accessoarer.  2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Min favorit bland skönhetsprodukterna på hösten är nog en vinga...

Av Cornelia - 10 oktober 2015 23:00

Jag blev taggad av Emilia som jag har haft en collab tidigare med att göra två tags, the fall tag och sweater weather tag. Jag lägger upp den ena idag och den andra imorgon.   Vill först och främst be om förlåtelse för en hemskt dålig uppdatering...

Av Cornelia - 7 september 2015 21:24

Äntligen var det dags för mig och Sabrine att byta presenter! Jag är super nöjd och det hoppas jag att hon också är! Detta köpte jag till henne: Och detta är vad jag fick: Tack så jättemycket världens bästa!! Ily ...

Av Cornelia - 6 september 2015 21:01


Igår var jag på loppis med Frida och hennes släkt. Det blev ett par fynd åtminstone. Allting gick på 180 kronor, super! Min första gång på loppis så jag blev positivt överraskad! ...

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16


I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)! Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det ...

Ovido - Quiz & Flashcards