Alla inlägg den 13 november 2014

Av Cornelia - 13 november 2014 21:41


  

Av Cornelia - 13 november 2014 21:20

Idag fyller denna fina tjejen år! 

Hon har varit min vän i ett antal år nu... dessvärre flyttade hon tiibaka till Tjeckien förra sommaren, när vi hade gått ut åttan. 

Jag saknar henne så sjukt mycket...

Kommer så väl ihåg när jag och Sabrine gick hem till henne dagen innan hon skulle åka och sa hejdå... När vi skulle gå hem så följde hon oss en bit... Vi sprang fram och tillbaka och kramade henne, tog massa bilder... Det var hemskt. Jag fick en bild på henne när jag var där själv en gång, hon hade ritat den och den var jättefin eftersom hon är en talangbegåvning! 

Hon lärde mig att åka längdskidor, vi åkte i flera timmar. Jag suger fortfarande men jag har iallfall försökt, och allt blev roligt med Mari. Hunden drog mig när jag stod på skidorna, vi åkte nedför en brant backe (och uppför, puuh), och så åkte vi på ett spår som tog 10 gånger längre tid än när hennes lillebror som kanske var fyra år gick där.. Ja, jag var inte så snabb av mig ;)

När vi var klara gick vi in och drack oboy och åt tjeckiska pepparkakor som de hade bakat! Annorlunda, men väldigt gott! 

Mariana, jag kommer aldrig att glömma dig.

 

 

Av Cornelia - 13 november 2014 20:35

I förrgår kvälls så kom Jonas hem, men jag träffade honom inte förrens igår i skolan.

Det var så kul att äntligen få träffa honom igen, det kändes som att han hade varit borta mycket längre än en vecka.

Efter skolan så följde han med mig hem, han hade sin väska full med presenter!! Han hade köpt godis till alla i min familj, jag fick en mintchoklad mums! Men inte nog med det, jag fick även ett armband från SNÖ of Sweden!

Den kom i en liten, svart sidenpåse och Jonas fick hjälpa mig att knäppa det. Det är i äkta silver.

Jag har även örhängen med samma märke så jag var tvungen att ha dem idag så att jag matchade med mitt sjukt fina armband.

Men seriöst.. Vet ni vad SNÖ kostar..?! Yeah!


Sen såg vi på filmer, Dear John och någon skräckis. Vi hade tända ljus och åt utav mintchokladen, hihi.

En "välkommen tillbaka" kväll! ;)


Jag är oerhört glad över att han är tillbaka! Älskar dig!


HADEEEEEE


 


Ovido - Quiz & Flashcards