Alla inlägg den 27 november 2014

Av Cornelia - 27 november 2014 22:39

Som rubriken säger så har jag svenskaprov imorgon.

Vi ska göra en reflektion av en text vi redan har fått, eller ah man fick välja en utav två krönikor som stod i ett häfte. Häftet ska vi ta med oss imorgon och vi ska göra en reflektion. Vi har inte direkt fått tydliga instruktioner och eftersom vi har tre timmar på oss och måste stanna kvar åtminstone en så får det mig att undra om vi verkligen bara ska reflektera en text...

Men jag antar att jag märker det imorgon.

Att reflektera är inte min starka sida då jag... inte vet hur man gör, hehe.

Men vad jag har förstått så ska vi sammanfatta och skriva egna tankar osv, så jag hoppas att det stämmer!

 

Nu börjar juletid närma sig, på söndag är det redan första advent. Idag satt vi upp adventsljusstakar och ljus. Mamma hade fixat en adventsljusstake med en skyddsängel på till mig, så gulligt!   

Igår så köpte mamma massor med goda saffransbullar som vi skulle ha bjudit på under dagen men det blev inte så och ja... tur för mig! Men seriöst, sjukt mycket bullar!! Det är ju så himla gott och julkänslan är på topp när man äter dem.


Vet ni vad... jag har gjort en jullista på spotify... Inte alls tidigt ute ^^

 

           

Ovido - Quiz & Flashcards