Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Cornelia - 1 oktober 2014 22:48

Så i måndags åkte vi alltså på studiebesök till huvudstaden, Stockholm. Det började med att klassen åkte iväg med buss klockan åtta på morgonen från Hallsberg. Efter ungefär en tre timmars lång bussresa så var vi framme vid Vasa museet. Väldigt intressant faktiskt och skeppet var så sjukt stort. Jag som aldrig har varit där tidigare, vad jag minns, blev verkligen imponerad. När vi var klara där så åkte vi mot gamla stan där bussen parkerade och vi fick gå på stan själva i några timmar. Vi delade in oss i små grupper och vi gick först och åt, resturangen var väldigt fin, jag åt en ceasar sallad, mums. Och Jonas bjöd mig! Så omtänksam! När jag hade ätit det jag orkade så kände jag hur det började göra ont i magen... Men jag antog att jag bara hade ätit lite för mycket eftersom att jag inte var speciellt hungrig från början. Sen när vi gick därifrån så kände jag att det gjorde mer och mer ont, det högg liksom till i magen. Jag gick väldigt sakta eftersom att de gjorde så ont, det gjorde ondare och ondare för varje steg jag tog. När vi sedan kom in på Victoria's Secret butiken så blev jag sjukt exhalterad, jag var absolut tvungen att köpa något. Jag hittade en body mist som hette passion struck som jag fastnade för direkt, så jag tog den och ställde mig i kö. När jag kom fram en bit till så bestämde jag mig för att när jag ändå var där så kunde jag ju köpa en till så jag tog en till body mist som hette forever pink, endast för namnets skull... hihi! Jag fick dem i en vs "påse" och gick sedan ut till mina vänner och Jonas som hade tröttnat på mig och gått ut ;)

Sen gick vi runt i lite mer butiker för att sedan gå mot bussen, på väg dit så blev min mage ännu värre, det kändes som att man högg ett antal knivar i min mage. När vi kom fram så satt vi oss i en trapp och gick sedan på bussen. Jag var tvungen att knäppa upp byxorna en stund för att min mage var så svullen, haha. När alla var ombord så åkte vi vidare till SVT och därinne så fick vi en rundtur, det var superhäftigt! Speciellt bolibompastudion!! #Bolibombafan ;)

Men under rundturen så kände jag hur jag blev alldeles snurrig och jag såg suddigt. Det märkte även hon som ledde rundturen, och sa därför att jag såg blek ut, därpå kom vår mentor fram till mig och jag sa att det kändes som att jag skulle svimma. Hon tog ut mig därifrån och hämtade vatten sålänge som Jonas fick sitta bredvid mig, efter en liten stund så mådde jag bättre och ville därför fortsätta rundturen eftersom att det endast var typ två till stopp, och då gick det bra. Det var ju väldigt pinsamt med det hela dock...

Sen så åkte vi hem och allting kändes bättre efter ett tag, vi var framme i Hallsberg klockan nio på kvällen. Jonas mamma kom och hämtade mig, Jonas och Frida. I bilen så hörde jag One Directions nya låt, steal my girl, #fangirlmoment Så sjukt bra!! :') 

Det var även en räv på vägen som först inte flyttade på sig utan fortsatt att tvätta sig, sen sprang den så fint iväg efter knappt en minut. 


Dagen efter så blev det likadant med min mage, någon som vet vad det kan vara? Mamma har ringt till vårdcentralen men ska göra det imorgon igen eftersom att det inte fanns några mer telefontider. Det blir iallafall så efter att jag har ätit och vi misstänker därför magkatarr... men det är ju absolut inte säkert. Förhoppningsvis inte liksom.


Detta känns verkligen som en "tyck synd om mig" status, men det är det verkligen inte. Utan jag vill bara berätta vad som hände...


Idag var jag därför hemma från skolan, jag fick jätteont i magen sent igårkväll och kunde knappast sova inatt. Efter skolan kom Jonas hit! <3

Men imorgon måste jag iväg till skolan eftersom vi ska ha prov, i svenska. Yay.


Aja.. det var det! 


Cornelia


   

Ovido - Quiz & Flashcards