Direktlänk till inlägg 7 november 2014

THE BOYFRIEND/GIRLFRIEND TAG

Av Cornelia - 7 november 2014 22:09

Tycker att det är dags för en liten tag har på bloggen angående mitt förhållande med Jonas, eller ah.. han tycker det och jag håller med!   

   

Jag har översatt frågorna till svenska lite snabbt! 

 

Vi har valt att försöka svara på frågorna om varandra, så gott det går! Förutom de som går att förklaras ur ett perspektiv; vart vi träffades osv! 

 

1. Vart träffades vi?

Vi träffades för tre år sedan, då vi började på samma skola. Alla sköllerstabor kom till vår skola för att börja högstadiet! Vi hamnade i samma klass!

2. Vad var våran första dejt?

Något som var lite som en dejt var hockeyn, men det blev fail för en gemensam vän till oss satt emellan. Men kul var det!
3. Vart var våran första puss och hur var den?

Jag följde med honom till busshållplatsen när han skulle hem från mig en kväll. Han sa "bussen" jag nickade lite för bussen kom ju, då sa han "du hörde nog fel där.." först fattade jag inte och svarade jo "busse.. PUSSEN!" Sen var jag så awkward för jag fortsatte att gå så han tog tag i min arm och gav mig en puss. Jag är mycket kortare än honom och jag var i chocktillstånd så jag lyfte inte ens upp huvudet, så pussen hamnade på halva min läpp ungefär. Undrar om jag ens blundade.. ;) Men gud vad glad jag var!! :'D
4. Visste du att jag var "den rätte"?
 

Jonas: Trodde det, o efter ett par gånger av att träffa dig var jag helt såld!!! 

Cornelia: Jag gillade dig så sjukt länge... Kunde inte sluta! Så ja, det skulle jag säga!!
5. Första intrycket? 

Jag tyckte att han var söt, skrev det i min dagbok till och med ^^
6. När träffade du min familj?

Jonas träffade min familj 31 april. Jag träffade hans familj 10 maj tror jag, då eurovision var iallafall!
7. Har vi en tradition?

Att åka buss tillsammans till skolan? Nej, men att kolla på skäckisar kanske ;)
8. Vad var vår första roadtrip?

Vad räknas som roadtrip..? Hehehe
9. Vem sa jag älskar dig först och vart var vi?

Jonas sa den meningen först, vi låg i min säng då :')
10. Vad bråkar vi om mest?

Att jag blir svartsjuk, allt för ofta. Eller när jag drygar och startar ett gräl av inget.
11. Vem är bossen i förhållandet?
 

Jonas: Jag är bossen!   

Cornelia: Helt klart jag!    
12. Om jag kollar på tv, vilket program ser jag på då? 

Jonas: Paradise Hotel...

Cornelia: Kanske family guy?

13. Vilken dressing vill jag ha på min sallad? 

Jonas: Rhode Island?

Cornelia: Vitlök kanske? Ingen aning.
14. Vad för mat gillar inte jag? 

Jonas: Kebab..

Cornelia: Några sorters fiskar och några sorters svampar!
15. Om vi går ut och äter, vad beställer jag att dricka? 

Jonas: Sprite eller mineralvatten!

Cornelia: Sprite eller cola I guess!
16. Vilken skostorlek har jag?

Jonas: 36/37? :$

Cornelia: 42-43? 42 tror jag!
17. Om jag samlade på något, vad skulle det kunna vara? 

Jonas: One Direction prylar... -_-

Cornelia: Musik! Eller gosedjur ;)
18. Vad är min favoritmacka? 

Jonas: Mycket ost, in i mikron, krydda. I know you love it! :*

Cornelia: Haha samma!
19. Vad skulle jag äta varje dag om jag kunde?

Jonas: Spaghetti och köttfärssås

Cornelia: Ingenting.. Men isf pizza fast då skulle du springa 24/7.. så jag säger tacos!
20. Vilka är mina favoritflingor?

Jonas: Säkert med bär och nötter i..

Cornelia: Har aldrig sett dig äta flingor.. Vanliga cornflakes kanske?
21. Vad är min favoritmusik? 

Jonas: One Direction, wiggle och typ fancy..

Cornelia: Typ pop! Fast du gillar all slags musik typ. 
22. Vilka är mina favorit idrottslag?

Jonas: Örebro hockey, du har inget val.

Cornelia: Örebro hockey, helt klart.
23. Vad har jag för ögonfärg? 

Jonas: Grön! ;) Men färgblind som du är, så tror du att de är blåa! ;)

Cornelia: Gröna! Men de skiftar färg, och det har de gjort ända sen sjuan.. vare sig du tror det eller ej.
24. Vem är min bästa vän? 

Jonas: Frida är som din syster, så Sabrine maybe?

Cornelia: VIKTOR LARSSON
25. Något som jag gör som du inte gillar? 

Jonas: Att du hotar med att du ska ringa min mamma hela tiden.. 

Cornelia: Att du trackar ner på dig själv..

 

 

Jaaaa... Det var det! Hade mer rätt än vad jag trodde.. Det enda han rättade var att hans musiksmak var EDM, för jag trodde att det var typ dubstep... vet inte ens vad det är men det är en annan femma ;)

Men sen kanske han kommer på fler saker som var fel imorgon.. ;)

Och det jag rättar honom med är att jag för det mesta har 38 i skostorlek #Bigfoot

Dressing har jag ingen aning om.. brukar blanda typ 2-3 olika, men den är en av dem ;)

Och favoritflingor är det han sa! Men om vi har hemma så gillar jag att variera med chocopops eller honungspuffar! ;)

Och ja.. Frida och Sabrine.. Frida har varit min bästis sen vi var små! Så hon är som en syster för mig. Och Sabrine är min bitch som vi brukar säga ;) Det är väl det jag har att säga typ. Förvånad över hur många rätt vi hade! ^^

 

Men det var den här tagen, det lär bli fler! BYYYYE

 

Cornelia

 

 

 
 
Ingen bild

Jonas

8 november 2014 10:36

:') <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 11 oktober 2015 07:00


1. Vilken höst trend är mest du exalterad över? Jag är så sugen på att bära kappor, ha på mig mina stövlar samt alla varma accessoarer.  2. Vilken är din favorit höst skönhets produkt? Min favorit bland skönhetsprodukterna på hösten är nog en vinga...

Av Cornelia - 10 oktober 2015 23:00

Jag blev taggad av Emilia som jag har haft en collab tidigare med att göra två tags, the fall tag och sweater weather tag. Jag lägger upp den ena idag och den andra imorgon.   Vill först och främst be om förlåtelse för en hemskt dålig uppdatering...

Av Cornelia - 7 september 2015 21:24

Äntligen var det dags för mig och Sabrine att byta presenter! Jag är super nöjd och det hoppas jag att hon också är! Detta köpte jag till henne: Och detta är vad jag fick: Tack så jättemycket världens bästa!! Ily ...

Av Cornelia - 6 september 2015 21:01


Igår var jag på loppis med Frida och hennes släkt. Det blev ett par fynd åtminstone. Allting gick på 180 kronor, super! Min första gång på loppis så jag blev positivt överraskad! ...

Av Cornelia - 29 augusti 2015 21:16


I fredags lyckades jag äntligen göra marble nails, jag har varit på denna metod ett antal gånger men aldrig lyckats men nu satt det (hyfsat åtminstone)! Jag använder mig utav lösnaglar som jag limmade på och klippte så de blev ovala, dock är det ...

Ovido - Quiz & Flashcards