Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Cornelia - 4 mars 2015 21:09

Dessa naglar fixade jag igår då jag fick mitt paket som jag hade beställt efter med små metallkvadrater till naglarna, jag har velat beställa dem så sjukt länge och äntligen så gjorde jag det!

Först buffrade jag mina naglar lite lätt, sedan fäste jag mina lösnaglar med ett nagellim. Mina lösnaglar beställde jag efter från fyndiq, men de finns i billigare varianter på eBay. Limmet jag använde är från Thailand. Att fixa egna naglar är mycket billigare än att gå till en salong och skaffa sig gelenaglar eller akrylnaglar. När mina naglar var på plats så klippte jag den med en specialdesignad sax för lösnaglar, även den finns att köpa på eBay. Sedan använde jag en vanlig angelsaxarn för att runda till kanterna lite. När naglarna var som jag ville ha dem så började jag måla. Först använde jag mig av Essies "fill the gap" för att få en beige bas, sedan målade jag över med en ljusrosa färg. Den ljusrosa färgen är från China Glaze och heter "Innocence". Jag använde ett glittrigt nagellack som en liten extra detalj i min design, detta nagellacket målade jag endast mina ringfingernaglar med. Nagellacket kommer från Loreal och heter "Sequin Explosion". Till sist avslutade jag med att fästa mina nageldekorationer och dra ett lager av topplack från Depend över.

Enkelt och fiffigt!

Ovido - Quiz & Flashcards